Potrebna oprema
Pomembno
Zaradi varnosti poslovanja upoštevajte varnostna priporočila proizvajalcev programske opreme.
Poskrbite za ustrezno posodobljenost vašega operacijskega sistema ter brskalnikov, ki jih uporabljate.
eDavki so spletni servis, zato je pogoj za uporabo računalnik z dostopom do interneta. Uporaba portala je mogoča v podprtih brskalnikih in operacijskih sistemih.
Prijava v osebni portal eDavkov se izvede z uporabo digitalnega potrdila (certifikata) enega od podprtih overiteljev. Za podpisovanje dokumentov ob pripravi ali oddaji pa je potrebno imeti nameščeno tudi komponento za elektronski podpis.
Navodila za namestitev certifikata so na voljo v sklopu navodil za Preverjanje digitalnega potrdila.
Samodejna priprava brskalnika za uporabo z eDavki
Če uporabljate enega od zahtevanih operacijskih sistemov ter podprt brskalnik, potem boste ob prvi uporabi oz. nadgradnji komponente za elektronski podpis DigSig, v brskalniku samodejno pozvani k namestitvi. Sledite navodilom, ki se izpišejo v brskalniku. Postopek se bo razlikoval glede na operacijski sistem in brskalnik.
Za samodejno namestitev ali posodobitev komponente za podpisovanje lahko odprete tudi testno stran, kjer preverite ali imate komponento že nameščeno oz. preverite njeno delovanje.
Po prvi ali ponovni namestitvi komponente za podpisovanje je priporočljivo brskalnik ponovno zagnati, preden pričnete s podpisovanjem dokumentov.
Navodila za pripravo brskalnika za uporabo z eDavki v primeru težav
Če se komponenta za podpisovanje v vašem brskalniku ni samodejno namestila ali pa ste naleteli na težave ob podpisovanju dokumentov, vas prosimo, da preverite ali uporabljate zahtevano programsko opremo in preverite morebitne omejitve v delovanju, ki smo jih izpostavili.
V nadaljevanju lahko dobite več informacij tudi v navodilih za nameščanje komponente za podpis, kjer smo pripravili nekoliko obširnejša pojasnila vezana na posamezen operacijski sistem in brskalnik.
Če tudi ta navodila ne bodo dovolj za rešitev vaših težav, vas prosimo, da se z natančnim opisom napake obrnete na našo podporno službo za tehnično pomoč.
Priporočljiva strojna oprema
- Namizni ali prenosni računalnik (PC ali Mac) ustrezne konfiguracije glede na operacijski sistem.
- Oprema za varno shranjevanje digitalnega potrdila (bralnik pametnih kartic, USB vtičnica ali podobno). Digitalno potrdilo lahko shranite tudi na lokalni disk računalnika, vendar ga je zaradi varnosti zelo priporočljivo hraniti na mediju, ki se ga da odstraniti in spraviti.
- Dostop do interneta.
Zahtevana programska oprema
V eDavkih se podpisovanje dokumentov lahko izvaja na enem od naslednjih operacijskih sistemov in brskalnikov, ki jih podpira tudi zadnja različica komponente za elektronski podpis DigSig.
Dne 21.02.2018 smo izdali komponento DigSig 2.0.96.0, ki je ob ustrezni konfiguraciji sistema,
delovala na navedenih okoljih:
• Podprti operacijski sistemi (preverite tudi omejitve v delovanju):
o Windows 7 32/64bit
o Windows 8.1 32/64bit
o Windows 10 32/64bit
o Linux Ubuntu 16.04 LTS 64bit, 17.10 64bit
o Linux Fedora 26 – 27 64bit
o Mac OS X 10.13.3 64bit
• Podprti brskalniki v operacijskem sistemu Windows (preverite tudi omejitve v delovanju):
o Internet Explorer 11
o Firefox 52 ESR, 58 – 59
o Chrome 64 – 65
• Podprti brskalniki v operacijskem sistemu Linux (preverite tudi omejitve v delovanju):
o Firefox 52 ESR, 58 – 59
o Chrome 64 – 65
• Podprti brskalniki v operacijskem sistemu Mac OS (preverite tudi omejitve v delovanju):
o Safari 11.0.3
o Firefox 52 ESR, 58 – 59
o Chrome 64 – 65
Omejitve v delovanju in nepodprti operacijski sistemi ter brskalniki
- Zaradi nenehnega posodabljanja operacijskih sistemov in brskalnikov se lahko zgodi, da komponenta za podpisovanje ne bo več delovala na novejših različicah teh sistemov. Ob vzdrževanju in razvoju portala skrbimo, da se to ne bi dogajalo, zato komponento DigSig redno posodabljamo. V primeru, da podpis zaradi posodobitev ne bi več deloval na novejših sistemih, vas prosimo, da do odprave napake uporabite katerega od drugih podprtih brskalnikov.
- Čeprav smo v zahtevani programski opremi navedli točno določene operacijske sisteme in brskalnike, ki jih uradno podpiramo, obstaja velika verjetnost, da je delovanje komponente za podpis možno tudi na starejših različicah teh sistemov. Skladno z varnostnimi zahtevami pa odsvetujemo njihovo uporabo.
- Zaradi varnostnih in drugih razlogov uporaba eDavkov ni več podprta oz. mogoča:
- Na starejših Windows operacijskih sistemih, vključno z Windows XP in Vista ter starejšimi (operacijski sistem Windows 8 je potrebno nadgraditi na vsaj Windows 8.1).
- Na starejših Linux operacijskih sistemih, saj podpiramo le zadnji dve različici vezani na distribucijo.
- Na starejših Mac OS operacijskih sistemih, saj podpiramo le zadnjo različico.
- Na starejših brskalnikih, ki jih izdajatelji več ne podpirajo oz. po naslednjem ključu:
- Internet Explorer do vključno različice 10 ni podprt.
- Firefox in Chrome se samodejno posodabljata, zato je podprta le zadnja različica (izjema so linux sistemi, kjer je vedno podprta različica, ki je dostopna v distribuciji). Podprta je tudi zadnja različica Firefox ESR.
- Safari je podprt le v zadnjih različicah vezanih na podprt operacijski sistem Mac OS.
- Na Windows 10 operacijskih sistemih ne podpiramo novega brskalnika Microsoft Edge. eDavke lahko uporabljate v brskalniku Internet Explorer, ki je še vedno na voljo na Windows 10 in je dostopen tudi preko menija v brskalniku Microsoft Edge.
- Podpisovanje z brskalnikom Safari na MAC OS X deluje le s prvim uvoženim digitalnim potrdilom.
- Safari od različice 10 naprej nima več privzeto omogočenih Java vtičnikov, zato jih je potrebno posebej omogočiti v nastavitvah brskalnika (Preferences – Security – Plug-in Settings).
- O morebitnih novejših težavah zaradi posodobitev operacijskih sistemov in brskalnikov, lahko spremljate splošna obvestila na portalu oz. odgovore poiščite v Pogostih vprašanjih.
Podprti overitelji digitalnih potrdil
Digitalnih potrdil drugih overiteljev v eDavkih ne morete registrirati oz. uporabljati.
Več o digitalnem potrdilu, podpisovanju dokumentov in komponenti za elektronsko podpisovanje DigSig
Kaj je digitalno potrdilo (certifikat)?
Digitalno potrdilo služi za identifikacijo uporabnika. Je neke vrste osebna izkaznica s katero se uporabnik identificira v elektronskem poslovanju. Digitalna potrdila poleg osnovnih podatkov o imetniku (ime, e-naslov, enolična številka, ...) in izdajatelju vsebujejo tudi druge informacije. Med najpomembnejšimi sta t.i. javni in zasebni ključ. Z njuno pomočjo je uporabniku zagotovljena varna komunikacija preko spleta. Z digitalnim potrdilom in zasebnim ključem tudi podpišete vložene dokumente. Z zakonom o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu je bila elektronskemu podpisu priznana enaka veljava, kot jo ima v papirnatem svetu lastnoročni podpis.
Zakaj potrebujem digitalno potrdilo?
Digitalna potrdila imajo v sistemu eDavki dvojno vlogo. Omogočajo identifikacijo uporabnika v elektronskem poslovanju. Omogočajo elektronsko podpisovanje in oddajo dokumentov in s tem nadomeščajo lastnoročni podpis.
Med vašo prvo registracijo v portalu eDavki povežete svoje digitalno potrdilo (certifikat) z vašim davčnim profilom. Ob vsakokratni prijavi v osebni portal je zato potrebno izbrati svoje digitalno potrdilo, katerega uporabljate v eDavkih. S tem omogočite preverjanje vaše pristnosti in prikaz vašega osebnega portala. Vse dokler ne zapustite oz. zaprete brskalnika vas bodo eDavki prepoznali na podlagi digitalnega potrdila s katerim ste se prijavili. Sama prijava v eDavke pa še ne zadosti pogojem za elektronski podpis. Ob prijavi v eDavke ste se identificirali, kar pa še ne pomeni, da bodo vsi oddani dokumenti tudi samodejno podpisani. Podpisovanje posameznega dokumenta se izvaja kot povsem neodvisna operacija. Ob podpisovanju morate zato eDavkom omogočiti dostop do certifikata s katerim boste podpisovanje izvedli. Privzeto je enak tistemu s katerim ste prijavljeni v portal. Podpisovanje dokumentov je tehnično zahtevna operacija, ki je spletni brskalniki ne znajo izvesti sami, zato za tehnično izvedbo skrbi dodatna komponenta (vtičnik, razširitev / add-on, extension), t.i. komponenta za elektronsko podpisovanje. eDavki vas ob prvem vstopu samodejno pozovejo k njeni namestitvi.
Prijava v osebni portal eDavki z digitalnim potrdilom (certifikatom) torej omogoči dostop do vaših podatkov z vašim brskalnikom. Podpis dokumentov z digitalnim potrdilom (certifikatom) pa nadomešča lastnoročni podpis. V dokument vnese podatke o vašem potrdilu in ga s tem naredi veljavnega.
Zakaj je potrebna komponenta za elektronsko podpisovanje?
Vsak dokument, ki ga želite pripraviti ali oddati je vedno potrebno elektronsko podpisati, da zadostite pogojem zakona o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu. Pri tem ima komponenta za elektronski podpis DigSig pomembno vlogo. Podpisovanje dokumentov je operacija, ki jo je zaradi varnostnih zahtev potrebno izvesti pri vas. Zasebni del ključa iz vašega digitalnega potrdila je dostopen le na vašem računalniku. Operacije podpisovanja zaradi tehnične zahtevnosti spletni brskalniki ne znajo izvesti sami, zato za tehnično izvedbo skrbi dodatna komponenta (majhen program), ki jo je potrebno namestiti v vaš spletni brskalnik oz. operacijski sistem v obliki vtičnika (ki se razlikuje glede na brskalnik). Komponenta, ki jo v ta namen uporabljajo eDavki se imenuje DigSig. eDavki vas ob prvem vstopu samodejno pozovejo k njeni namestitvi. Ob podpisovanju dokumenta je program zadolžen za to, da na vašem računalniku v dokument doda vse potrebne informacije za podpis, šele nato pa dokument vloži.
Komponento za elektronski podpis že uporabljamo na drugih portalih javne uprave. Zakaj jo moramo na eDavkih ponovno namestiti?
Portal eDavki za svoje delovanje uporablja komponento za elektronski podpis imenovano DigSig, ki jo izdeluje podjetje Comtrade. Na vseh ostalih portalih in storitvah javne uprave, kot je recimo e-uprava, pa za podobne komponente s podobnimi funkcijami skrbijo oz. jih izdelujejo druga konkurenčna podjetja. Komponente za podpisovanje se torej glede na portal, ki ga uporabljate, lahko razlikujejo.
Komponent različnih proizvajalcev ni mogoče uporabljati na portalu eDavki, saj so te kot zelo pomemben del, tesno povezane s samim delovanjem storitve.
Komponenta za elektronsko podpisovanje DigSig ima tudi prednost pred ostalimi komponentami, saj podpira uporabo na več različnih sistemih in je redno vzdrževana.
Kaj je elektronski podpis?
Elektronski podpis je pravno enak lastnoročnemu podpisu, hkrati pa zagotavlja, da je dokument veljaven ves čas, dokler je tudi njegova vsebina enaka tisti ob podpisu. Vsakemu dokumentu, ki ga elektronsko podpišete, se (pred oddajo) doda informacija o vašem digitalnem potrdilu (certifikatu) in s tem informacija o vas, podpisniku. Prav tako se vsak dokument opremi s časovnim žigom, ki ga izda 'Izdajatelj varnih časovnih žigov SI-TSA', ki je pod okriljem Ministrstva za javno upravo in določa točen čas oddaje dokumenta. Del podpisa pa predstavlja tudi tako imenovan digitalni prstni odtis (hash), ki skupaj z vsemi elementi zagotavlja, da vsebina ostaja nespremenjena. Morebitne naknadne (ne)namerne spremembe vsebine dokumenta samodejno prekinejo veljavnost podpisa. Podpis na spremenjenih dokumentih ni več veljaven.
Zakaj je pred podpisom potrebno vpisati oz. prepisati varnostno kodo, ki se izriše na zaslonu?
Varnostna koda oz. po angleško CAPTCHA (akronim za 'Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart' oz. po slovensko 'Popolnoma samodejen in javen Turingov test, s pomočjo katerega ločimo računalnike in ljudi med seboj') je varnostni mehanizem, ki od vas zahteva, da pred podpisom dokumenta dokažete, da ga podpisujete vi in ne računalnik sam.
Varnostna koda se prikaže v popačeni slikovni obliki, ki jo računalnik sam težje prebere, zato jo morate prebrati in prepisati vi. Če ste varnostno kodo pred podpisom pravilno prepisali, boste dokument lahko podpisali in s tem oddali. V nasprotnem primeru pa boste imeli možnost ponovitve vnosa kode, ki je omejena na 5 poskusov. Po 5 zaporednih napačnih poskusih bo podpisovanje prekinjeno zaradi varnostnih razlogov, saj bi lahko obstajala možnost, da dokumenta ne podpisujete vi, temveč to počne računalnik sam. Tak dokument boste morali ponovno kreirati in podpisovanje ponoviti.
V primeru, da slikovne kode ne uspete prebrati ali pa bi jo želeli spremeniti, lahko pod njo izberete povezavo 'Prikaži novo varnostno kodo' in ta se bo spremenila. Vedno prepišete tisto kodo, ki jo v danem trenutku vidite na zaslonu.
Kako preverim veljavnost elektronskega podpisa na dokumentu?
V eDavkih imate pri vseh pripravljenih in oddanih dokumentih možnost preverjanja veljavnosti elektronskega podpisa. V dokumentih kliknete na gumb 'Preveri podpis' in dobite informacijo o podpisniku dokumenta, informacijo o podpisu s strani finančne uprave ter informacijo o časovnem žigu dokumenta. Če dokument po podpisu ni bil spremenjen, potem bo podpis veljaven, kar tudi zagotavlja njegovo pristnost. Če pa bi bil oddan dokument kakorkoli kasneje spremenjen, podpis ne bo več veljal.
Potrebna oprema
Important
In order to ensure safe operation, please respect the software producer’s security recommendations.
Keep your operating system and web browsers that you are using regularly updated.
eTax is a web service, so a computer with internet access is required. The portal can be used only with supported operating systems and web browsers.
You can log on eTax service with a digital certificate that was issued by one of the supported certification authorities. For document signing when preparing or submitting a document, you will need to install a component for electronic signatures.
The instructions for installing the certificate are available on the certificate verification page.
Automatic preparation of web browser for use with eTax service
If you are using one of the required operating systems and supported browser, you will be prompted to install or upgrade component for electronic signatures DigSig, upon your first usage of the eTax service. Please follow the instructions carefully in your browser. The process may differ depending on the operating system and browser you are using.
For automatic installation or update of the electronic signature component, you can go to a test page, where you can check the status of the installation and verify if the component is functioning properly.
After the initial installation or re-installation of the electronic signature component, it is recommended that you restart your browser before you start using the service.
Instructions for the preparation of web browser for use with eTax service in case of problems
If the component for electronic signature failed to automatically install in your browser or if you have encountered any problems, please make sure that you are using required software. Also check for any possible limitations or restrictions that we have highlighted.
You can get more information in the instructions for the installation of the component for electronic signatures, which contains some extended explanations depending on your operating system and browser.
If the extended instructions are not sufficient for a solution of your problems, you can contact our technical assistance staff with detailed information and description of your issues.
Recommended hardware
- Desktop or laptop computer (PC or Mac) with appropriate configuration depending on the operating system.
- Equipment for secure storage of digital certificates (smart card reader, USB port or similar). The certificate can be stored on computer's local disk; however it is highly recommended to keep it on removable media for security reasons.
- Internet access.
Required software
Document signing in eTax service can be performed in one of the following operating systems that are also supported by the latest version of component for electronic document signing DigSig.
On 21/02/2017 we have released component DigSig 2.0.96.0, which was proven to work with
the appropriate configuration in the following environments:
• Supported operating systems (please check the limitations):
o Windows 7 32/64bit
o Windows 8.1 32/64bit
o Windows 10 32/64bit
o Linux Ubuntu 16.04 LTS 64bit, 17.10 64bit
o Linux Fedora 26 – 27 64bit
o Mac OS X 10.13.3 64bit
• Supported web browsers on Windows operating systems (please check the limitations):
o Internet Explorer 11
o Firefox 52 ESR, 58 – 59
o Chrome 64 – 65
• Supported web browsers on Linux operating systems (please check the limitations):
o Firefox 52 ESR, 58 - 59
o Chrome 64 – 65
• Supported web browsers on Mac OS operating systems (please check the limitations):
o Safari 11.0.3
o Firefox 52 ESR, 58 – 59
o Chrome 64 – 65
Limitations and unsupported operating systems and web browsers
- Due to constant operating system and web browser updates it can happen that the component for electronic signatures will stop working after a certain update or on a newer version of these systems. We are regularly maintaining the eTax service and updating the component to make sure this would not happen. If the component should stop functioning on any of the newer operating systems or browsers due to updates, please use one of other supported browsers until the issue is resolved.
- Although we specified in the required software section which operating systems and web browsers are supported, there is a high probability that the component will also work with older versions of previously supported software. In accordance with safety requirements we do not recommend using older versions of previously supported software.
- For security and other reasons, eTax service is no longer supported on:
- Older Windows operating systems, including Windows XP and Vista and older (Windows 8 operating system must be upgraded to at least Windows 8.1).
- Older Linux operating systems, as only the last two versions of major distributions are supported.
- Older Mac OS operating systems, as only the last version is supported.
- Older web browsers that are no longer supported by the publishers, including:
- Internet Explorer up to version 10 is no longer supported.
- Firefox and Chrome are being automatically updated, therefore only the latest version is supported (with the exemption of Linux operating systems, where the version included in the distribution is always supported). Latest version of Firefox ESR is also supported.
- Safari is supported only in recent versions related to the supported Mac OS operating system.
- On Windows 10 operating system, Microsoft Edge browser is not supported. You can use eTax service in Windows 10 with Internet Explorer, which is accessible from the menu in Microsoft Edge browser.
- Electronic signature component in Safari browser on Mac OS operating system only works with the first imported digital certificate.
- Safari from version 10 onward has disabled Java plug-ins by default, so they have to be manually enabled in your browser preferences (Preferences – Security – Plug-in Settings).
- Information about new issues related to operating systems or browser updates are available in our frequently asked questions section.
Supported certification authorities
Certificates issued by any other certification authority not listed above are not supported.
Additional information about digital certificates, document signing and component for electronic signatures DigSig
What is a digital certificate?
A digital certificate is used to identify the user. The certificate contains basic user information (such as name, e-mail, unique id), certification authority information and most importantly, your public and private key. They are used to ensure safe communication over the internet. The certificate and private key are also used for signing submitted documents. Within The Law on Electronic Commerce and Digital Signature it has been recognized, that digital signature has equal validity as handwritten signature.
Why do I need a digital certificate?
Digital certificates have double role within the eTax service. They ensure the user identification and electronic document signing and submitting, thereby replacing handwritten signatures.
During your initial registration in the eTax service, you connect your digital certificate to your tax profile. With each logon into personal portal of the eTax service, it is required to select your certificate. By doing that, you enable verification of your identity and ensure that the personal portal is opened with your data. The service will recognise you as long as your browser will stay open and until you will logout of the portal and close your browser. Only logon itself does not ensure automatic document signing. Document signing is performed as an independent operation which requires additional access to your digital certificate. Web browsers are unable to perform this operation by themselves, therefore the operation is performed by electronic signature component, which is implemented as a web browser add-on or extension. The eTax service will offer the installation of the component upon your first usage.
Logging into personal portal using the certificate ensures access to your data within your internet browser, while document signing using the certificate replaces the handwritten signature. The certificate data is added into the document making it signed and valid.
Why is the component for electronic signatures necessary?
Every document that you want to prepare or submit needs to be digitally signed to meet the requirements of the Law on Electronic Commerce and Digital Signature. Within this process the electronic signature component plays an important role. Document signing is an operation that needs to be performed on your part due to the security reasons. The private key of the certificate is available only from your computer. The actual operation of signing is performed by web browsers extension that needs to be installed into your browser and/or operating system. The component is called DigSig and its installation process depends on the system you are using. When you logon into personal portal of eTax service, a check is performed in order to install or update the component. Once the component is successfully installed, it is used to add required signature information into the document before the actual submit is performed.
I'm already using the component for electronic signatures on other public administration portals. Why do I need to install it again?
The eTax portal uses electronic signature component called DigSig, developed by Comtrade. Other public administration portals such as e-uprava may use a similar solution provided by other companies. Therefore the electronic signature component may differ on portals that you are also using.
Components from other software companies cannot be used with eTax service, since their functionality is not compatible and linked with the actual eTax functionality.
The electronic signature component DigSig also has some advantages compared to other solutions, since it supports multiple systems and is regularly maintained.
What is an electronic signature?
Electronic signature is legally equal to the handwritten signature, while it ensures that the document is valid the entire time as long as its content remains unchanged after it was signed. Each document that gets electronically signed before being submitted to the service, receives information about your certificate. It also receives a timestamp, issued by the Slovenian Time Stamping Authority SI-TSA, which operates within the Ministry Of Public Administration. Timestamp determines the exact time of document signature and submission. Part of the signature also contains a digital fingerprint (hash), that combined with other elements ensures that the document content remains unchanged. Any subsequent modifications of the content of the document automatically suspend the signature validity. Therefore the signature in modified documents becomes invalid.
Why do I have to enter a security code that is displayed on screen, before signing the document?
The security code also known as CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) is a safety mechanism that requires you to prove, that you are actually signing the document yourself and not some automated process.
The security code is displayed as a distorted image, which is difficult for the computer to read, therefore it must be read by you. You have to retype it in the required input field. If you will correctly enter the security code, you will be able to sign the document and submit it. Otherwise, you will have the option of additional 5 consecutive incorrect attempts, after which the signing will be interrupted for safety reasons.
If you are unable to read the security code or you would like to change it, then select the "Show new security code" option. Always retype the code that is currently displayed on your screen.
How do I check the validity of an electronic signature on the document?
You can always check the signature in all prepared or submitted documents in eTax service. In each document you can select the "Validate signature" option and get information about the signer of the document, signature by the financial administration and timestamp. If the document was not modified after you have signed it, then both the signature and the document will be valid. If the document was modified after it has been signed the signature will no longer be valid.
|