*** NEURADNI spletni portal *** namenjen je le testiranju, dokumenti NE BODO obdelani. Uradni portal se nahaja na edavki.durs.si

Potrebna oprema 

Pomembno
Zaradi varnosti poslovanja upoštevajte varnostna priporočila proizvajalcev programske opreme. Poskrbite za ustrezno posodobljenost vašega operacijskega sistema ter brskalnikov, ki jih uporabljate.

Uvod

eDavki so spletni servis, zato je pogoj za uporabo računalnik z dostopom do interneta. Uporaba portala je mogoča v podprtih brskalnikih in operacijskih sistemih.

Prijava v osebni profil eDavkov se izvede z uporabo enega od podprtih sredstev elektronske identifikacije (digitalno potrdilo enega od podprtih overiteljev, uporabniško ime in geslo (velja tudi za mobilno aplikacijo eDavki). Uporabnik lahko ob vstopu v eDavke izbere tudi identifikacijo prek portala SI-PASS, kjer so na voljo različna sredstva elektronske identifikacije (različna digitalna potrdila, elektronska oseba izkaznica, smsPASS,...).

Navodila za namestitev digitalnega potrdila so na voljo v sklopu navodil za Preverjanje digitalnega potrdila.

Priporočljiva strojna oprema

    • Namizni ali prenosni računalnik (PC ali Mac) ustrezne konfiguracije glede na operacijski sistem.
    • Oprema za varno shranjevanje digitalnega potrdila (bralnik pametnih kartic, USB vtičnica ali podobno). Digitalno potrdilo lahko shranite tudi na lokalni disk računalnika, vendar ga je zaradi varnosti zelo priporočljivo hraniti na mediju, ki se ga da odstraniti in spraviti.
    • Dostop do interneta.

Zahtevana programska oprema

V portalu eDavki se podpisovanje dokumentov lahko izvaja na različnih operacijskih sistemih in brskalnikih.

Podprti overitelji digitalnih potrdil

    • SIGOV-CA: http://www.sigov-ca.gov.si/
    • SIGEN-CA: http://www.sigen-ca.si/
    • AC-NLB: http://www.nlb.si/ac-nlb-identiteta-ac-nlb
    • POŠTA®CA: http://postarca.posta.si/
    • HALCOM: http://www.halcom.si/
    • Rekono: https://www.rekono.si/
Digitalnih potrdil drugih overiteljev v portalu eDavki ne morete registrirati oz. uporabljati.

Več o digitalnem potrdilu in podpisovanju dokumentov

Kaj je digitalno potrdilo (certifikat)?
Digitalno potrdilo služi za identifikacijo uporabnika. Je neke vrste osebna izkaznica s katero se uporabnik identificira v elektronskem poslovanju. Digitalna potrdila poleg osnovnih podatkov o imetniku (ime, e-naslov, enolična številka, ...) in izdajatelju vsebujejo tudi druge informacije. Med najpomembnejšimi sta t.i. javni in zasebni ključ. Z njuno pomočjo je uporabniku zagotovljena varna komunikacija preko spleta.

Zakaj potrebujem digitalno potrdilo?
Digitalna potrdila imajo v portalu eDavki vlogo avtentikacije.

Med vašo prvo registracijo v portalu eDavki povežete svoje digitalno potrdilo (certifikat) z vašim davčnim profilom. Ob vsakokratni prijavi v osebni portal je zato potrebno izbrati svoje digitalno potrdilo, katerega uporabljate v portalu eDavki. S tem omogočite preverjanje vaše pristnosti in prikaz vašega osebnega portala. Vse dokler ne zapustite oz. zaprete brskalnika vas bo portal eDavki prepoznal na podlagi digitalnega potrdila s katerim ste se prijavili.

Kaj je elektronski podpis?
Elektronski podpis je pravno enak lastnoročnemu podpisu, hkrati pa zagotavlja, da je dokument veljaven ves čas, dokler je tudi njegova vsebina enaka tisti ob podpisu. Vsakemu dokumentu, ki ga elektronsko podpišete, se (pred oddajo) doda informacija o vas, podpisniku. Prav tako se vsak dokument opremi s časovnim žigom, ki ga izda 'Izdajatelj varnih časovnih žigov SI-TSA